Week van 3 tot 7 november
Wiskunde: We oefenden verder op de getallenkennis van de tientallen tot 100. We splitsten de tientallen in twee of meer tientallen. Ook de helft en het dubbele werd genomen van tientallen. Er werden ook juiste spiegelingen gezocht aan de hand van een spiegeltje. De kenmerken van het spiegelen (kleur, grootte en vorm blijven gelijk) kwamen dan aan bod. Maandag werd de deeltafel van 2 aangebracht. Oefen dagelijks de flitskaartjes in het rode en groene doosje.
Nederlands: In de spellingsles leerden we het ei-verhaal. Dit proberen we te memoriseren om te weten welke woorden met een korte ei worden geschreven .We herhaalden nog eens de leestekens (punt, vraagteken en uitroepteken) aan de hand van heks Puntje, heks Aagje en heks Uitje.
Wero: We herhaalden de dagen van de week en de maanden. We bekeken ook de verschillende kalenders: dag-en weekkalender, maandkalender en jaarkalender. Aan de hand van onze meegebrachte foto's uit onze baby-,peuter-, kleuter- en lagere schooltijd bespraken we de evolutie van onze groei in de tijd.
Schrift : In de schriftles schreven we onze eerste hoofdletters, namelijk de I en F.
Godsdienst: We bespreken het verhaal van Mozes, die als vondeling in een mandje op de Nijl werd gelegd.
Muzo: Tijdens de muzoles tekenden we een vredesduif à la Magritte. Er werd aan drama gedaan aan de hand van het schilderij 'Kinderspelen' van Breugel. We maakten ook een orkest van wind en regen tijdens de workshop muzikale opvoeding.
Reacties
Een reactie posten